Hallo Lente – 3 Tips om uit de ‘winterstand’ te stappen

door | mrt 9, 2019 | Gedrag, Leefomgeving | 0 Reacties

Ze sleept zichzelf de spreekkamer in. Ploft neer op de stoel. Zo. Dat is gelukt. Na het aanbod van een kopje thee, vraag ik haar wat ik voor haar kan betekenen. Er ontsnapt een diepe zucht. 

Als ze er toch voor kan zorgen dat ze zich weer wat fitter voelt. Dat zou toch fijn zijn.! Ze heeft het gevoel dat ze in een soort winterslaap zit. Dat haar energieniveau nog op de winterstand staat. Het is ten slotte bijna lente. Is het niet de bedoeling dat ze zich inmiddels een beetje meer energiek voelt? 

Gelukkig worden de dagen al wat langer. Dat maakt het proces rondom opstaan in ieder geval wat gemakkelijker. 

Herkenbaar? 

Juist nu de lente er aan komt, is het de bedoeling dat we uit de winterstand stappen. Als je zou ‘uitzoomen’ heeft het leven met de seizoenen – leven volgens de natuur – nog steeds een grote impact op onze gezondheid.  

Hoe je uit die winterstand stapt? Daar heb ik drie tips voor: 

1. Lekker naar buiten

De buitenlucht doet vaak goed, als het om bioritme gaat. Je kunt weer even afstemmen met de natuur. Zoek een plek op waar je fijn buiten bent. Natuurlijk kun je naar het strand of het bos toe gaan, maar wat dacht je van je eigen (achter)tuin of balkon? 

2. Denk eens na.. 

Wat zorgt er bij jou voor dat je meer energie krijgt? Heel vaak weet je zelf altijd wel één ding wat je kunt doen om wat meer energie te krijgen. In de haast van alledag kom je vast wel op de ‘standaard’ zaken. Neem daarom even een momentje rust om te bedenken wat voor jou werkt. 

3. Lekker opruimen

Troep eruit, ondersteuning erin! Daarover lees je binnenkort meer. 

Heb je het idee dat je hier meer mee wilt?

Deze week zetten we de deuren open van de gloednieuwe Maximum Impact Challenge. Speciaal voor mensen die juist weer met de seizoenen mee willen leven, staat de M.I.C. dit keer in het teken van de lente. Rommel eruit, ondersteuning erin. We nemen je in dit programma in één maand aan de hand mee om je een vliegende start te maken. 

Je krijgt 75+ recepten, 4 weekmenu’s, boodschappenlijstjes en natuurlijk tips die verder gaan dan voeding, om je lichaam te ondersteunen met het afvoeren van de afvalstoffen en de blootstelling aan die alledaagse afvalstoffen te beperken. 

De rommel eruit; door een voedingspatroon wat je lichaam ondersteunt met het afvoeren van de alledaagse afvalstoffen. 

Denk je dat dit iets voor jou is? 

—> Meld je hier aan voor de Maximum Impact Challenge (lente-editie)

Judith Koster

Judith Koster

Orthomoleculair diëtist

Judith is gespecialiseerd in de zeven pijlers van jouw gezondheid. Ze helpt deze vertalen naar jouw situatie, zodat je er praktisch mee kunt werken.

Heb jij naar aanleiding van dit artikel vragen?

Ik kan je vast op weg helpen om deze kennis in te zetten ter verbetering van jouw gezondheid.

Kan ik je helpen?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Share This