De groepsbijeenkomsten

Tijdens de bijeenkomsten geven we je achtergrondinformatie over de zeven pijlers. We gaan, waar mogelijk, aan de slag met het oefenen van vaardigheden, zodat je er na de bijeenkomst zelfstandig mee aan de slag kunt. Elke bijeenkomst zal er anders uit zien. We hebben veel plannen voor diverse manieren om jou de facetten van de pijler te laten ervaren. We gaan daar niet teveel over vertellen…. Het zullen in ieder geval geen saaie luister sessies worden.

Bijeenkomst #1

(gedurende kalenderweek 3)

Het thema van deze bijeenkomst is de pijler zingeving. Ook zal tijdens deze bijeenkomst de start gegeven worden voor het traject. Gedurende de bijeenkomst zul je kennismaken met o.a. planning, ‘journalling’ en het bepalen van jouw persoonlijke waarden.

Bijeenkomst #2

(gedurende kalenderweek 7)

Het thema van deze bijeenkomst is de pijler slaap. Gedurende de bijeenkomst maak je kennis met o.a. circadiaanse ritmes, chronobiologie, melatonine, psychologische aspecten van slaap en diepgaandere informatie over de slaapanalyse met Emfit SQ. 

Bijeenkomst #3

(gedurende kalenderweek 11)

Het thema van deze bijeenkomst is de pijler voeding. Gedurende de bijeenkomst maak je kennis met o.a. de spijsvertering. We verkennen de reis die voeding aflegt door het menselijk lichaam. Daarnaast gaan we in op: intermittend fasting en intermittend living en de magie van smaakmakers. 

Bijeenkomst #4

(gedurende kalenderweek 15)

Het thema van deze bijeenkomst is de pijler ontspanning. Gedurende de bijeenkomst maak je kennis met o.a. ademhaling en gaan we dieper in op de vraag wat stress is. Daarbij leer je meer over lichamelijke en psychologische stress, distress, eustress, adaptogene capaciteit. Ook ontspanningstechnieken komen uiteraard aan de orde. 

Bijeenkomst #5

(gedurende kalenderweek 19)

Het thema van deze bijeenkomst is de pijler leefomgeving. Gedurende de bijeenkomst maak je kennis met o.a. natuurlijke persoonlijke verzorging, de rol van milieuvervuiling, psychologische en fysieke factoren van je huis- en werkomgeving. 

Bijeenkomst #6

(gedurende kalenderweek 23)

Het thema van deze bijeenkomst is de pijler gedrag. Gedurende de bijeenkomst maak je kennis met o.a. cognitieve fusie/ defusie, zelf-als-context, diverse oefeningen voor het vaardig omgaan met jouw binnenwereld, gedachtenexperimenten, uitstelgedrag, 

Bijeenkomst #7

(gedurende kalenderweek 27)

Het thema van deze bijeenkomst is de pijler inspanning. Gedurende de bijeenkomst maak je kennis met o.a. de manier van beweging van onze voorouders, ga je na hoe jij beweegt en de kwaliteit hiervan (bewegen wij nog wel voldoende?), sedentary lifestyle, bewegingsvormen die ons lichaam herkent. praktische oefeningen en technieken.

Bijeenkomst #8

(gedurende kalenderweek 29 of later)

Als afsluiting stellen wij voor om na de 28 weken een keer samen te komen en gezamenlijk door te spreken hoe iedereen het traject heeft ervaren. De focus ligt op het uitwisselen van ervaringen en hoe ieder voor zichzelf de informatie en vaardigheden uit het traject in zijn leefstijl heeft opgenomen. Zijn er dingen die je kunnen helpen bij het verder uitbouwen van deze vaardigheden? 

Share This